Asiatiskt hopkok

Jag skulle egentligen haft kålpuddingsrester till middag idag,
men när jag vaknade så var jag inte ett dugg sugen på det...
Så jag slängde ihop något annat,som blev såååå jäkla god!
Har ingen aning om denna rätt redan existerar 
så jag kallar den just nu för "hopkok av en drös ingredienser med asiatisk touch".
Jag ska klura på ett lite kortare namn sen...
Ingredienser till en hungrig persons måltid:
Ett paket udonnudlar
1 litet kycklingbröst skivat i små bitar
3-4 dl vatten
1 msk tomatpuré
2 skalade och hackade tomater
1 hackad morot
2 skivade salladslökar
2 vitlöksklyftor, en pressad och en finhackad
1 tsk riven ingefära
1 hönsbuljongtärning
2 tsk massaman currypulver
5 tsk färsk grovt hackad koriander
2-3 msk japansk- eller kinesisk soja (smaka av!)
En liten skvätt med sesamolja
 
Koka upp vattnet tillsammans med buljongtärningen, tomaterna, purén,
vitlöken, ingefäran, curry, sesamolja samt soja. Smaka av.
Ha i kycklingen och låt den bli så gott som klar.
Ha sen i moroten och låt den mjukna lite.
I med udonnudlarna och låt dem puttra i typ två minuter.
Kasta i salladslöken precis innan servering, garnera med koriander.
Mums!
Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Yes :) gillar Ditt recept, ska absolut testa :)

Svar: Gör det! :)
Decdia

2015-03-30 @ 16:35:28
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Znogge

Om ingefäran utgår tror jag att det skulle smaka alldeles utmärkt :-)

Svar: Men kvinna, äter du inget? Jag som trodde att jag var kräsen! :)
Decdia

2015-04-11 @ 09:33:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Ha ha, jag är en allätare men några saker ska du inte bjuda mig på! Det är lamm, getost oliver och ingefära ;-) Inte heller inälvsmat men den är väl snart utrotad!

Svar: Fast i denna rätten smakar inte ingefäran. Den ger smak men det hela smakar inte ingefära. Jag tror det är nästan omöjligt att hitta en thairätt som inte innehåller det. :)
Decdia

2015-04-14 @ 21:57:44
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0