Kyckling med Panang curry

Det var första gången som jag testade denna curry och den var väldigt god!
Själva curryn var mild för att vara thai.
Nu är detta mitt recept, det verkar finnas lika många recept som tillagare...
Kyckling med Panang curry (2 port):
1 kycklingfilé
1 burk kokosmjölk
ca 2-3 msk panang currypasta
1 morot
1/3 litet blomkålshuvud
1/2 röd paprika
1 vitlöksklyfta
1 röd chili (eller hur starkt man vill ha det)
5 limeblad
1 msk fisksås
olja till stekning
 
Förbered grönsaker, limeblad och kyckling genom att skära det i lagom stora strimlor.
Värm oljan i en stekpanna och ha i curryn, rör så att det inte bränner.
Sänk värmen något och ha i kokosmjölken och den hackade vitlöksklyftan. 
Rör ut curryn ordentligt och ha i kycklingen samt fisksåsen. 
Låt kycklingen bli så gott som klar.
Ha först i blomkål. Låt den nästan bli klar och ha i morotsskivorna och chilin.
Smaka av och lägg till mer av det som eventuellt saknas.
Ha i limebladen samt paprikan och ta av curryn från plattan.
Servera med jasminris.
Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Låter toppengott!! Jag är dålig på att göra "asiaträtter" hemma...

Svar: Nu när mannen jobbar en hel del kvällar så brukar jag passa på... :)
Decdia

2015-01-31 @ 10:15:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Znogge

Låter gott men Husse kommer att vägra...

Svar: Dumma Husse! :)
Decdia

2015-02-08 @ 21:37:47
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0