Pizzaomelett

En ganska nyttig och snabblagad rätt...
Jag är inte så förtjust i omelett,
men eftersom denna smakar pizza så slinker den lätt ner.
Kläck två ägg och vispa dem lätt med en skvätt vatten, krydda med salt och peppar.
Ha lite olja i en stekpanna och stek omeletten på mediumvärme.
När smeten börjar bli fast på ovansidan så lägg på ett par skivor ost,
hackad tomat och några skivor skinka på halva omeletten.
Krydda med mycket oregano och lite svartpeppar.
Vik den över den halvan som inte har någon fyllning
och låt omeletten steka tills dess att osten smält och fyllningen blivit varm.
Garnera med basilika (eller strunta i det, haha).
Kommentarer
Postat av: Susan

Whoowww!

Svar: Haha! Du kommenterar det inlägg som är mest "basic" av de som finns här inne. :) Kika runt och du hittar säkert mer grejer som är wow. ;) ;) ;)
Decdia

2014-08-23 @ 22:42:52
URL: http://blomtoken.blogg.se
Postat av: Ami

Detta ska jag absolut prova. Snabblagade rätter passar utmärkt för mig :)
Jättebra att vi får lite tips av dig, annars kör man ofta på med sina vanliga trista rätter..

Svar: Kul att du har nytta av den!
Decdia

2014-08-24 @ 10:15:58
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Liza

ja detta gillade vi ( alltså recepten menar jag !)
Har du inte recept på tomatsmothies??

Svar: Tomatsmothies? Låter läskigt haha! Typ som gazpacho eller?
Decdia

2014-08-25 @ 23:08:27
Postat av: [email protected]

NJAE har iaf mn mixar tomater lite vatten tabasco
men vill ha mera recept
Det är gott inte läskigt.
har beställt en bok kanske jag får mera förslag
jag håller på att bli smothienörd..

Svar: Haha, och jag är tvärtom. :)
Decdia

2014-08-28 @ 12:34:50
Postat av: Liza

har ett recept här på Tomatsmothie:
DEtta blir 2 glas.
1 morot
3 tomater
1 klyfta vitlök eller vitlöksalt 2 msk grovhackad persilja
1,5 cm riven ingefära
saft från 1 lime
2 dl vatten
Varsågod!1
( som sagt jag vill ha mera recept på tomatsmothie) kanske någon läsare kan tipsa?

Svar: Jag kan ju se om någon hittar in här, smothies är tyvärr inte min grej. :
Decdia

2014-08-28 @ 13:18:45
Postat av: Liza

JA jag menade Landskrona.
Ja men Batman som är kovk han har väl några förslag????

Svar: Nja... det är inte så ofta som de serverar smoothies på restauranger. :)
Decdia

2014-08-29 @ 22:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0