Mini kycklingballotine med grillad paprika och fetaostkräm

Kycklingballotine, fylld med olivtapenade. Det blir ca 6 små bitar av receptet.
 
Halvera två röda paprikor, ta bort kärnorna och det vita.
Lägg dem med skinnsidan upp i en ugn som är på max och låt dem bli rejält svarta.
Dra sedan av skinnet och skär paprikaköttet i tunna strimlor.
Blanda med lite olivolja samt salt och svartpeppar.
 
Vispa ihop ca 1½ dl creme fraiche med nästan en helt bit fetaost.
Försök att vispa bort alla klumparna, salta lite och peppra.
 
Kör 1 dl svarta urkärnade oliver, 1 msk kapris, 1-2 bitar sardell,
ca 2 msk olivolja samt salt och peppar i en mixer till en slät kräm.
Försök att skära en lång tunn skiva av en kycklingfilé, banka den så tunn som möjligt.
Lägg ut ca 3 skivor parmaskinka på plastfolie och lägg filén på skinkan.
Bred på olivtapenaden över hela biten och rulla ihop det så hårt som möjligt.
Ta gärna extra plastfolie runt det och se till så att sidorna är vattentäta.
(jag satte påsklämmor på de snurrade sidorna)
Koka upp vatten i en gryta och lägg i ballotinen, sänk så att det bara sjuder.
Låt den ligga där i ungefär 20 minuter,
ta av plasten och stek rullen så att ytan blir fin.
Lägg ut paprikan, klicka på lite fetaostkräm och överst en skiva av kycklingen.
Kommentarer
Postat av: moi

Det här var en riktigt bra id'e
Grattis till nykomlingen

Svar: Tackar!
Decdia

2014-08-23 @ 07:12:18
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Jenny

Behöver ni en provsmakare så vet ni var jag finns...:)

Svar: Bra att veta!
Decdia

2014-08-23 @ 08:12:59
Postat av: Sara

Åh vad roligt med en till matblogg, älskar att läsa om alla olika recept man kan hitta :)

Svar: Hoppas du kan ha nytta av denna!
Decdia

2014-08-23 @ 10:15:15
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: Mita

Men vad roligt, det har jag längtat efter att du ska lägga ut recept på gott som ni lagar.
Toppen,toppen.....***
Kramiz♥

Svar: Tack, du är så snäll!
Decdia

2014-08-23 @ 12:01:47
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.se
Postat av: Znogge

Men så trevligt med en matblogg! Jag som tillbringar en hel del tid i köket uppskattar verkligen inspiration!

Svar: Kul om folk kan få inspiration av bloggen!
Decdia

2014-08-23 @ 15:50:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Jessica Högberg

herregud så gott det låter!! Måste verkligen prova=))

Svar: Tackar, fräscht och gott!
Decdia

2014-08-23 @ 18:11:49
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Så roligt! Jag är imponerad att du orkar/hinner med TVÅ bloggar!! Jag som inte hann med EN till slut. Fast ok, jag har ju oxå en till...butiksbloggen. Men den hinner jag inte med den heller! :(
Jättefina bilder! Och vilka maträtter...man att ni kan laga mat - det är ju ingen nyhet direkt! Roligt oxå att ni delar intresset! Här är det mannen som står för intresset att LAGA maten, jag är mest intresserad av att ÄTA den! Lycka till å kram!

Svar: Tack så mycket! Denna bloggen kommer inte uppdateras dagligen som den andra utan bara när andan faller på och vi testat någon ny mat. :)
Decdia

2014-08-23 @ 18:44:55
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0