Decdias saltimbocca

Detta receptet har jag själv hittat på
då jag försökte att återskapa den rätt som vi åt i Rom.
Och ja, jag tycker att jag fick till smakerna riktigt bra!
300g lövtunna kalvinnanlårs bitar, 4 skivor parmaskinka, salt&peppar,
rejält med färsk salvia, lite mjöl, ca 1 msk kalvbuljong, 2 dl vatten, 1 dl vitt vin.
 
Banka köttet ordentligt, salta och peppra (men inte för mycket salt).
Lägg 2 salviablad på varje köttskiva och vira skinka runt köttet.
Vänd det i mjöl. Stek det i en massa olivolja, ca 2 min på varje sida.
Häll i buljongen, lite hackad salvia och vattnet, bubbla ett par min.
I med vinet och låt det småputtra ca 10 min.
Plocka ur köttet och red med lite maizena, i med köttet igen.
Klart! Servera med till exempel klyftpotatis.
Kommentarer
Postat av: Liza

oooo detta åt vi på en resturang här i La för sisådär 15- 20 år sen
det var såå j** gott sen la den resturangen kvar och nu tror jag den nya heter Tycko Brahe?? inte helt säker..

Svar: LA som i Landskrona eller Los Angeles? :)
Decdia

2014-08-28 @ 13:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0